POLITYKA ZWROTÓW I REKLAMACJI
Niniejsze zasady są integralną częścią umowy kupna-sprzedaży zawartej na odległość pomiędzy Konsumentem (dalej: Kupującym), a Sprzedawcą:
E-TRADE Rafał Woźniak, ul. Odolanowska 8/16, 91-008 Łódź; NIP: 7262226855
prowadzącym sklep internetowy pn. TIME 2 COFFEE
pod adresem internetowym: https://www.time2coffee.pl
ZWROTY:
Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014r. poz. 827 z późn. zm.):
- Kupujący może zwrócić towar zamówiony przez internet w ciągu 14 dni kalendarzowych od momentu wejścia w posiadanie rzeczy. Kupujący nie musi podawać powodu, dlaczego chce zwrócić towar.
- Kupujący ma 14 dni na odesłanie towaru.
- Kupujący może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni, jeszcze zanim otrzyma towar.
- Sprzedawca ma 14 dni na zwrot pieniędzy. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się z oddaniem pieniędzy, dopóki nie otrzyma przedmiotu, albo Kupujący nie udowodni, że go wysłał.
- Koszty związane ze zwrotem pokrywa Kupujący.
- Zwrotom podlegają towary w stanie nienaruszonym.
- Zwrotom nie podlegają: produkty o krótkim terminie przydatności, towary wykonane na indywidualne zamówienie, produkty lecznicze, oprogramowanie komputerowe, produkty cyfrowe (jak kursy online czy ebooki), nagrania dźwiękowe oraz bilety na wydarzenia kulturalne.
- Przed dokonaniem zwrotu Kupujący zobowiązany jest do wypełnienia i przysłania Sprzedającemu formularza odstąpienia od umowy, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszej polityki.
- Adres zwrotu:
E-TRADE Rafał Woźniak
Olszówka 58, 62-731 Olszówka
lub inny uzgodniony ze Sprzedającym
REKLAMACJE:
Zgodnie z art. 558 §1 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 Nr 16 poz. 93, z późn. zm.), Kupującemu przysługuje rękojmia na wady fizyczne lub prawne w związku z zakupem towaru od Sprzedawcy.
Sprzedawca na podstawie obowiązujących norm prawnych określa następujące zasady reklamacji z tytułu rękojmi:
- Kupujący ma czas na reklamację z tytułu rękojmi: 2 lata od dnia zakupu towaru w przypadku towaru nowego. W przypadku towaru używanego czas na reklamację z tytułu rękojmi to 1 rok od dnia zakupu.
- Kupujący składa Sprzedawcy reklamację na Formularzu reklamacji, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do niniejszej polityki. Reklamacja może być złożona w formie papierowej lub elektronicznej (w tym przypadku Sprzedawca akceptuje kolorowy skan wersji papierowej zawierający czytelny podpis Kupującego).
- Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej: imię, nazwisko, adres, adres e-mail, datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji, przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego oraz wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.
- W przypadku widocznego uszkodzenia koniecznym jest załączenie do formularza zdjęcia.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Sprzedawca rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci, tj. od daty ewentualnego uzupełnienia braków.
- Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego
GWARANCJE:
- Sprzedawca stosuje się do obowiązujących norm prawnych w zakresie udzielania gwarancji.
- Przedmioty stanowiące ofertę Sprzedawcy to produkty nie podlegające obowiązkowi udzielania gwarancji.
- Sprzedający wysyła produkt świeży w tradycyjnym rozumieniu, co oznacza, że:
- w przypadku kawy ziarnistej – produkty wysyłane są z zachowaniem możliwego do osiągnięcia, w czasie złożenia zamówienia przez Kupującego, jak najmłodszego terminu wypalenia kawy
- w przypadku wyrobów czekoladowych - produkty wysyłane są z zachowaniem możliwego do osiągnięcia, w czasie złożenia zamówienia przez Kupującego, jak najdłuższego terminu przydatności do spożycia.
- Sprzedawca wymienia produkt na spełniający wymagania, jeżeli:
- w przypadku kawy ziarnistej – różnica między data wypalenia kawy, a datą odebrania przez Kupującego tego produktu wynosi ponad 180 dni
- w przypadku wyrobów czekoladowych – data odebrania przez Kupującego tego produktu, przekracza datę przydatności do spożycia umieszczona na opakowaniu tego produktu
- Proces wymiany produktu na produkt bez ww. wady podlega tym samym regułom co proces REKLAMACJI.
ZAŁĄCZNIK NR 1 (kliknij TUTAJ, aby pobrać formularz w formacie PDF)
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY KUPNA-SPRZEDAŻY
|
SPRZEDAWCA |
KUPUJĄCY |
|
E-TRADE Rafał Woźniak |
…………………………………………………….. |
|
ul. Odolanowska 8/16, 91-008 Łódź |
…………………………………………………….. |
|
NIP: 7262226855 |
|
Oświadczenie Kupującego o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014r. poz. 827 z późn. zm.) odstępuję od umowy sprzedaży następujących towarów:
|
Nazwa towaru: |
……………………………………………………………………………………………….. |
|
Numer zamówienia: |
……………………………………………………………………………………………….. |
|
Data zakupu: |
……………………………………………………………………………………………….. |
|
Data odbioru towaru: |
……………………………………………………………………………………………….. |
Proszę dokonać zwrotu zapłaconej ceny towaru na rachunek bankowy nr:
...............................................................................................
Zgodnie z Polityką Zwrotów i Reklamacji docelowe miejsce zwrotu to:
Olszówka 58, 62-731 Olszówka
|
Miejscowość, data: |
…………………………… |
Czytelny podpis: |
…………………………………… |
ZAŁĄCZNIK NR 2 (kliknij TUTAJ, aby pobrać formularz w formacie PDF)
FORMULARZ REKLAMACJI
|
SPRZEDAWCA |
KUPUJĄCY |
|
E-TRADE Rafał Woźniak |
…………………………………………………….. |
|
ul. Odolanowska 8/16, 91-008 Łódź |
…………………………………………………….. |
|
NIP: 7262226855 |
|
Oświadczenie Kupującego o skorzystaniu z reklamacji z tytułu rękojmi
Oświadczam, że zgodnie Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 Nr 16 poz. 93, z późn. zm.) reklamuję zakupiony u Sprzedawcy towar korzystając z prawa do rękojmi:
|
Przedmiot reklamacji: |
………………………………………………………………………………………………….. |
|
Nazwa i numer dokumentu zakupu: |
………………………………………………………………………………………….……….. |
|
Data zakupu: |
……………………………………………………………………………………….………….. |
|
Data odbioru towaru: |
………………………………………………………………………………………….……….. |
|
Okoliczności uzasadniające reklamację: |
……………………………………………………………………………………….……..……
……………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………… |
Żądanie Kupującego:
………………………………………………………………………………………………………………………………………….
|
Miejscowość, data: |
…………………………... |
Czytelny podpis: |
………………………………………. |